NETFLIX ORIGINAL: THE STAIRCASE

netflix the staircaseIf you liked Making a Murderer or The Keepers then you should check out this new netflix original, The Staircase. We follow Michael Peterson’s trial in a documentary-style 13-part series. His wife ended up at the bottom of the stairs, the question being murder or misfortune? A classic case of did-he-or-didn’t-he. I don’t wanna give away too much, but here are my thoughts.

OKAY so basically this guy & his wife are having a few drinks, then she goes inside to head to bed. Later he ‘finds her’ at the bottom of the stairs, barely breathing & quite bloody & calls 911. He says she fell down the stairs, but ultimately ends up being a suspect in her murder. There are twists & turns, a lot of ambiguity & an overwhelming sense of ‘wait, what?’ with every new piece of information.

IDK I sorta h8 the whole family lol, but don’t push me down the stairs guys. The twin girls feel super brain washed to me. Their mum was found dead at the bottom of the stairs & since Michael Peterson was friends with her, he adopted them & raised them as his own. So, for those keeping the minutes of the meeting, that’s TWO women, TWO staircases & ONE man. IDK.

This one definitely sucked me in & I watched it pretty quickly. If you’re into murder mysteries & docu-series, then I’d give it a watch. BUT the whole family just makes a few too many murder jokes in my opinion, like, come on guys. And he’s SO cocky throughout the whole series, joking about murder, drinking, being merry & laughing about the case. Bit messed up.

P.S. there’s a third theory that wasn’t brought up in court that she was murdered by an owl. I read a little bit about it & honestly? Not an impossible theory. Hopefully one day we’ll find out what actually happened to Kathleen Peterson that night. Personally, I kinda think he did it. He seems completely flippant about the whole thing & nothing he says throughout the series feels very genuine. BUT IDK.

MORE NETFLIX ORIGINAL REVIEWS:

In da comments, let me know what I should watch next!

SOCIALS: Instagram • Twitter • YouTube • Facebook

JAM 🤖

Advertisements

39 thoughts on “NETFLIX ORIGINAL: THE STAIRCASE

  1. I just finished watching this also. It was actually a great little murder mystery/documentary. I was constantly pulled back and forth. I love murder mysteries so I also suggest watching “Evil Genius” on Netflix if you haven’t already.

    Like

whaddya think?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s